
IN THE COURT OF COMMON PLEAS OF PHILADELPHIA COUNTY 
 

           FIRST JUDICIAL DISTRICT OF PENNSYLVANIA 
 
                    CIVIL TRIAL DIVISION 
  
 
 
FARM JOURNAL, INC.,   : December Term 2005 
    Plaintiff, :  
     v.    : No. 2397 
TRIBUNE ENTERTAINMENT   :  
COMPANY,     : Commerce Program 
    Defendant. :  
      : Control Number 121404 
 
 
          O R D E R 
 
 AND NOW, this 25TH day of May 2006, upon consideration of plaintiff Farm 

Journal’s Petition for Preliminary Injunction, the responses in opposition, the evidence 

presented at the hearing of February 1, 2006, the respective briefs in support of proposed 

findings of fact and conclusions of law submitted by the parties, all matters of record, and 

in accord with the Findings of Fact, Conclusions of Law and Discussion of this court 

being filed contemporaneously, it is ORDERED that plaintiff’s Petition for Preliminary 

Injunction is Denied.   

       BY THE COURT, 
  
 
       ______________________________ 
       ALBERT W. SHEPPARD, JR., J.



IN THE COURT OF COMMON PLEAS OF PHILADELPHIA COUNTY 
 

         FIRST JUDICIAL DISTRICT OF PENNSYLVANIA 
 
                  CIVIL TRIAL DIVISION  
 
 
FARM JOURNAL, INC.,   : December Term 2005 
    Plaintiff, :  
     v.    : No. 2397 
TRIBUNE ENTERTAINMENT   :  
COMPANY,     : Commerce Program 
    Defendant. :  
      : Control Number 121404 
 
……………………………………………………………………………………………… 
 

FINDINGS OF FACT 
CONCLUSIONS OF LAW AND 

DISCUSSION IN SUPPORT OF ORDER  
DENYING THE PETITION FOR A PRELIMINARY INJUNCTION 

 
Albert W. Sheppard, Jr., J……………………………………………….May 25, 2006 
 

INTRODUCTION 
 

In December 2005, plaintiff, Farm Journal Inc. (“Farm Journal”), filed a Petition 

seeking a Preliminary Injunction against defendant, Tribune Entertainment Company 

(“TEC”), for violating a covenant not to compete in the Asset Purchase Agreement 

(“Agreement”), dated April 14, 2005 between Farm Journal and TEC.   In that 

Agreement TEC expressly covenanted that neither it, nor any of its Affiliates, would 

engage in programming “substantially similar” to U.S. Farm Report for a period of three 

–and-a-half years from the date of the sale.  According to Farm Journal, in late November 

2005, two of TEC’s alleged Affiliates, Orion Samuelson and Max Armstrong, launched a 

nationally televised agricultural news program called “This Week in AgriBusiness”, 

which is “substantially similar” to U.S Farm Report.   



 2

 The accompanying Complaint alleges breach of contract and breach of warranty, 

and seeks specific performance and a declaratory judgment.  An evidentiary hearing was 

conducted on February 1, 2006. 

 The court denies the Petition and in support of this decision files the following 

Findings of Fact, Discussion and Conclusions of Law.   

     FINDINGS OF FACT 

    BACKGROUND 

1. Farm Journal, founded in 1877, is a Pennsylvania corporation based in Philadelphia.  

It is a multi media company devoted to improving the livelihood of farmers.  (N.T. 

31).  It employs approximately 150 people including 25 people devoted solely to its 

television business. (Id. at 32, 77). 

2. Andrew J. Weber is the CEO of Farm Journal.  (N.T. p. 28). 

3. Tribune Entertainment Company (“TEC”) is a Delaware Corporation headquartered 

in Chicago, Illinois.  It is the wholly owned television production company and 

syndication of Tribune Company.  (Plts. Exh. 4).   

4. Richard H. Askin is the president and CEO of TEC.  (N.T. p. 132). 

5. WGN (AM 720) (“WGN Radio”) is situated in Chicago and is the leading 

broadcaster of agribusiness news in the Midwest, with a signal that covers much of 

Indiana, Illinois, Wisconsin and parts of Iowa and Michigan.  (Complaint ¶ 9). 

6. Thomas E. Langmyer is the Vice President and General Manager of WGN (AM 720).  

(N.T. p. 171).  



 3

7. Tribune Company and Tribune Broadcasting are the parents of TEC and WGN Radio. 

WGN Radio is a wholly owned subsidiary of Tribune Broadcasting and a sister 

company of TEC.  (N.T. p. 136, 181).   

8. Orion Samuelson (“Samuelson”) and Max Armstrong (“Armstrong”) are employees 

of WGN Radio.  (N. T. 182).   

9. Samuelson and Armstrong regularly broadcast agricultural news and information on 

WGN Radio and the Tribune Radio Network.  Their broadcasting includes 16 hourly 

agricultural market updates each business day (N.T. p. 225); a one hour agribusiness 

radio program aired twice every Saturday (Plts. Exh. 5); two Tribune Radio Network 

programs broadcast by 165 radio stations nationwide called “Farming America” and 

“National Farm Report”, (Plts. Exh. 23); and a weekly agricultural commentary by 

Samuleson called  Samuelson Sez,.  (Plts. Exh. 22).  Samuelson is also WGN Radio’s 

Director of Agricultural Programming (N.T. 250).   

10. Prior to April 14, 2005, TEC aired a television program entitled U. S. Farm Report.  

U. S. Farm Report was hosted by Samuelson and Armstrong.   (N.T. p. 40).  U.S. 

Farm Report is not part of WGN Radio.  (N. T. p. 173).  

11. Samuelson and Armstrong were not TEC employees.  (N.T. p. 89, 98,136, 137, 213-

214).   

12. HYP is an independent company which contracted with TEC to produce U. S. Farm 

Report.  Samuelson and Armstrong are independent contractors for HYP.  (N.T. p. 

98).  Under the terms of the HYP contract with TEC, HYP contracted out the services 



 4

of Samuelson and Armstrong.  Samuelson and Armstrong’s services were exclusive 

to U. S. Farm Report in the fields of network and syndicated television.  (Id.).1   

13. The standard in the broadcasting industry permitted broadcasters to work on multiple 

communication platforms.  (N.T. p. 173).   

14. WGN Radio accepted this standard and permitted its broadcasters to host shows on 

television.  (N.T. p. 173-174).  Samuelson and Armstrong understood that they were 

permitted to work in television.  (N.T. p. 234).   

SALE OF U. S. FARM REPORT 

15. On April 14, 2005, after one year of negotiations, Farm Journal purchased U.S. Farm 

Report from TEC for 2.6 million dollars.  (Plts. Exh. 6). 

16. The sale included tangible property, such as sets and props, extensive U.S. Farm 

Journal video tape libraries and all “b-roll” associated with the program.  It also 

included intellectual property rights, contractual assignments, distribution rights, 

advertising and other important assets.  Id.  

17. The sale transferred the U. S. Farm Report Brand, copyrights, trade name and other 

intellectual property.  (Plts. Exh. 6; N.T. p. 82, 145-46).   

18. As part of the sale, TEC agreed to continue to distribute U. S. Farm Report for three 

years following the sale to Farm Journal and agreed to use reasonable good faith 

efforts to supplement its distribution services by arranging for the airing of television 
                                                 
1 Under the terms of Samuelson and Armstrong’s contract with HYP, an exclusivity provision existed 
which granted Samuelson and Armstrong permission to appear in programming telecast exclusively by 
RFD-TV.  (Dft. Exh. 6).  



 5

episodes over regional or national cable networks or systems and satellite channels.  

(N.T. p. 145) 

19. The sale also assigned certain TEC contracts to Farm Journal including but not 

limited to the Production Services Agreement with HYP and its advertising 

commitments relating to the Program.  (Plts. Exh. 6). 

20. The Agreement also contained a non-compete provision, which provides: 

Neither TEC nor any Affiliates of TEC shall engage in any 
television business the same as or substantially similar to the 
production of U.S. Farm Report or the exploitation of U.S. Farm 
Report as it is now being conducted by TEC. 

 
(Plts. Exh. 6- ¶ 5.01 (a). 

21. Affiliate was defined in the Agreement to mean, “with respect to any specified 

Person, any other Person directly or indirectly controlling, or controlled by, or under 

direct or indirect common control with, such specified Person.”  (Id. ¶ 3.07 (c)).  The 

term person was defined to include both “individuals” and “other entities”.  Id.   

22. WGN Radio was not aware of the transaction between TEC and Farm Journal before 

it closed.  (N. T. p. 141-142, 172).   

23. Langmyer was not aware that the Agreement between TEC and Farm Journal 

contained a non-compete provision.  (N.T. p. 141-142, 172).   

24. Farm Journal never asked Samuelson and Armstrong to sign a non-compete 

agreement.  (N.T. p. 137-138).    



 6

25. After the closing, U.S. Farm Journal continued airing pursuant to the arrangements 

set up by TEC with Samuelson and Armstrong as hosts.  (Dft. Exh. 2).   

26. Additionally, Samuelson and Armstrong continued working for WGN Radio.  (N.T. 

p. 140-141).   

FARM JOURNAL TERMINATES CONTRACT WITH HYP 

27.  On July 8, 2005, Farm Journal terminated the contract with HYP to produce U.S. 

Farm Report.  (N.T. p. 50).   

28. Farm Journal’s termination of the contract with HYP also terminated Samuelson and 

Armstrong’s exclusive services to U.S. Farm Report.  (Plts. Exh. 21; Dft. Exh. 6).   

29. Thereafter, Farm Journal attempted to enter into new contracts with Samuelson and 

Armstrong to keep them with the program.  (N.T. p. 51-54).     

30. Farm Journal spoke to Samuelson and Armstrong about the prospect of their 

continuing on as hosts of U.S. Farm Report after Farm Journal terminated the HYP 

contract.  Samuelson had several prerequisites including the continued taping of the 

show in Chicago.  Farm Journal refused to continue taping U. S. Farm Report in 

Chicago.  (Plts. Exh. 21; N.T. p. 53-57).   

31. Samuelson and Armstrong elected to part ways with U. S. Farm Report because they 

did not wish to commute to South Bend, Indiana, where Farm Journal’s production 

facility was located.  (Plts. Exh. 21; N.T. p. 56). 



 7

32. Samuelson and Armstrong hosted their last episode of U.S. Farm Report on August 6, 

2005.  (N.T. p. 58).   

33. In the second week of August 2005, Farm Journal began airing U.S. Farm Report 

with a new host.  (N.T. p. 57). 

THIS WEEK IN AGRIBUSINESS 

34. Following Samuelson and Armstrong’s departure from U.S. Farm Report, Samuelson 

and Armstrong began to pursue discussions and entered into financial and contractual 

commitments to produce a new TV show entitled “This Week in AgriBusiness.” 

(N.T. p. 227-234).   

35. On October 14, 2005, Samuelson and Armstrong created OMAX, a limited liability 

company to produce television programs for the farming communities.  The shares 

were owned equally by Samuelson and Armstrong.  (N.T. p 226-227).  Samuelson 

invested $100,000.00 in OMAX as start up money.2  Id.  Armstrong invested 

$30,000.00 in OMAX.  Id.     

36. OMAX entered into various relationships in order to produce the “This Week in 

AgriBusiness” TV show.  OMAX hired Phil Reid, Angelo Lazzarae and Ryan Ruh on 

a free lance basis to produce the show.  OMAX entered into a contract with 

Mindsight, a production studio to use its studio, cameras and staff.  OMAX also 

entered into a contract with RFD-TV, a satellite dish channel, to carry the program.  

(N.T. 228-229).  RDF-TV is not related to TEC.  (N.T. p. 79). 

                                                 
2 Samuelson took out a home equity loan to invest in OMAX. (N.T. p. 226-227).   



 8

37. OMAX also hired a meteorologist.  (N.T. p. 242). 

38. Archer Daniels Midland, a large agribusiness company that advertised on U. S. Farm 

Journal, contacted Samuelson and Armstrong and committed to advertising on “This 

Week in AgriBusiness” until June 30, 2006.  (N.T. p. 230).  Samuelson and 

Armstrong did not contact Archer Daniels Midland.  Id.   

39. Shortly after Samuelson and Armstrong’s departure, the Wall Street Journal 

published an article reporting that two “nationally renowed” agricultural broadcasters, 

which Farm Journal believed to be Samuelson and Armstrong would be starting an 

agribusiness news program on the satellite channel RFD-TV, a satellite station 

unrelated to any Tribune companies.  (N.T. p. 61).   

40. On September 28, 2005, Farm Journal informed TEC about Samuelson and 

Armstrong’s intention to launch a competing show.  (Plts. Exh. 8; N.T. p. 62-64).  

41. On October 4, 2005, Andrew Weber, Farm Journal’s CEO called Richard Askin, 

TEC’s CEO and informed him that Farm Journal would view the launch of a 

competing show by Samuelson and Armstrong as a violation of TEC’s obligations 

under the Agreement, in which it agreed that none of its Affiliates would compete 

against U.S. Farm Report.  (N.T. p. 63).   

42. On October 28, 2005, Samuelson and Armstrong issued a press release formally 

announcing the launch of “This Week in AgriBusiness”, the first episode of which 

would air on November 19, 2005.  (Plts. Exh. 8; N.T. p. 65).   



 9

43. On October 31, 2005, the President of Farm Journal, Jeff Pense e-mailed David 

Berson, TEC’s General Counsel voicing his concerns that the launch of the new 

program by Samuelson and Armstrong constituted a direct threat to the value of its 

asset.  (Plts. Exh. 8).   

44. On November 19, 2005, the first episode of “This Week in AgriBusiness” aired on 

RFD-TV.  (N.T. 158).   

45. After the program aired, Samuelson and Armstrong learned for the first time that a 

non-compete clause existed in the Agreement between TEC and Farm Journal.  (N.T. 

p. 215). 

46. Neither TEC nor WGN Radio had, or have anything to do with “This Week in 

AgriBusiness”, nor did either entity encourage Samuelson and Armstrong to produce 

the show.  (N.T. p. 146-147, 175-176).     

47. WGN Radio receives no benefit from “This Week in AgriBusiness.”  (N.T. p. 206, 

235, 208-209, 278, 175).   

                    DISCUSSION   

A.  Standard of Review for Preliminary Injunction. 

In considering whether to grant a preliminary injunction, this court may rely on 

the averments of the pleadings and petition, affidavits of the parties, or any other proof 

that the court may require.  Pa. R. Civ. P. 1531.  A preliminary injunction is a 

extraordinary form of relief granted only in the most compelling cases.  United Products 

Corp. v. Transtech Mfg. Inc., 2000 Phila. Ct. Com. Pl. LEXIS 91 (2000)(quoting Goodies 



 10

Olde Fashion Fudge Co. v. Kuiros, 408 Pa. Super. 495, 597 A.2d 141, 144 (1991)).  The 

purpose of the preliminary injunction is to preserve the status quo as it exits or previously 

existed before the acts complained of, thus preventing irreparable injury or gross 

injustice.  Maritrans GP, Inc. v. Pepper, Hamilton & Scheetz, 529 Pa. 241, 602 A.2d 

1277, 1286 (1992).   

The court may grant the injunction only if the moving party establishes the 

following elements: 

(1) relief is necessary to prevent immediate and irreparable harm that cannot be 
compensated by damages, 

 (2) greater injury will occur from refusing the injunction than from granting it, 
(3) the injunction will restore the parties to the status quo as it existed 
immediately before the alleged wrongful conduct, 

 (4) the wrong is actionable and the plaintiff’s right to relief is clear, and  
 (5) the injunction is reasonably suited to abate that wrong.   
 
School Dist. v. Wilkinsburg Educ. Ass’n, 667 A.2d 5,6 n.2 (Pa. 1995).  These requisite 

elements “are cumulative, and if one element is lacking, relief may not be granted.”  Id.  

Before a court may issue a preliminary injunction, it is essential that the conduct sought 

to be restrained is actionable. Milicic v. Basketball Mktg. Co., 857 A.2d 689 (Pa. Super.  

2004) (citing Maritrans GP Inc. v. Pepper, Hamilton & Scheetz, 602 A.2d 1277, 1283 

(Pa. Super. 1992)). 

Here, the relief sought by Farm Journal is in the nature of a mandatory injunction, 

(that is, seeks to compel TEC to prohibit Samuelson and Armstrong from continuing their 

TV show). Courts will grant a mandatory injunction only upon a very strong showing that 

the plaintiff's right to relief is clear because such an injunction compels the defendant to 

perform an act, rather than merely restraining the defendant from acting. Sovereign Bank 

v. Harper, 674 A.2d 1085, 1092 (Pa. Super. 1996).   



 11

The court concludes that plaintiff has not established the requisite elements for an 

injunction.     

B. Samuelson and Armstrong are not Affiliates of TEC when hosting and 
producing “This Week in AgriBusiness”.  
 

 The threshold issue is whether the covenant not to compete in the Agreement 

between TEC and Farm Journal embraces Samuelson and Armstrong’s program entitled, 

“This Week in AgriBusiness”.  Farm Journal maintains that the covenant not to compete 

includes Samuelson and Armstrong because they are Affiliates of TEC since they are 

employees of WGN Radio and consequently are under the “common control” of TEC.  

(Farm Journal Brief p. 12).  Farm Journal further argues that as long as Samuelson and 

Armstrong remain WGN Radio employees, they remain TEC Affiliates and do not lose 

their status by engaging in outside work.  Id.  This court cannot agree.   

The pertinent language of the covenant not to compete states  

“…neither Tribune nor any Affiliate of Tribune shall engage in any 
television business the same as or substantially similar to the production of 
the Program…as is now being conducted by the Tribune”.  
 

(5.01 Agreement of Sale). 

 In the Agreement, “Affiliate” is defined as  

“…with respect to any specified Person, any other Person directly or 
indirectly controlling, or controlled by or under direct or indirect common 
control with such specified Person.”   

 
(3.07 Agreement of Sale).3 
 

The Agreement further defines “control” including its correlative meanings, 

“controlling”, “controlled” and “under common control with” of any Person to mean  

                                                 
3 TEC argues that this provision is ambiguous.  The court disagrees. 



 12

“the possession, direct or indirect, of the power to direct or cause the 
direction of the management or policies of such Person, whether through 
the ownership of voting securities, by agreement or otherwise.”   

(Id.).   
 
The term “Person” is defined as  
 

any individual, corporation, partnership, joint venture, association, joint 
stock company, limited liability company, trust, unincorporated 
organization or government or any agency or political subdivision thereof 
or other entity. 

(Id.).   
 
 Application of these definitions here, leads to the conclusion that Samuelson and 

Armstrong are only Affiliates for purposes of the covenant not to compete when they are 

performing their radio duties, that is, when they are under the common control of WGN 

Radio, TEC’s sister company.  However when Samuelson and Armstrong are performing 

television and other non-radio duties for a non-related entity (RFD-TV) they are not 

Affiliates for purposes of the covenant not to compete. In this setting they are not under 

the “common control”of WGN Radio or TEC.       

The crux of the issue rests upon the scope of the legal relationship between 

Samuelson and Armstrong on the one hand and TEC on the other and whether TEC, 

through its sister station WGN Radio, has the ability to control Samuelson and Armstrong 

in their pursuit of their private business venture, “This Week in AgiBusiness”.  The 

Restatement (Second) of Agency § 228 defines conduct within the scope of employment 

as follows:  

(1) Conduct of a servant is within the scope of employment if, but only if: (a) it 
is of the kind he is employed to perform; (b) it occurs substantially within 
the authorized time and space limits; (c) it is actuated, at least in part, by a 
purpose to serve the master, and (d) if force is intentionally used by the 
servant against another, the use of the force is not unexpectable by the 
master. 



 13

(2) Conduct of a servant is not within the scope of employment if it is different 
in kind from that authorized, far beyond the authorized time or space limits, 
or too little actuated by a purpose to serve the master.  

 
Butler v. Flo-Ron Vending Co., 557 A.2d 730 (Pa. Super. 1989) (quoting Restatement 
(Second) of Agency § 228).    

 
Here, the record evidence demonstrates that WGN Radio does not employ 

Samuelson and Armstrong to report agricultural news through television broadcasts.  

“This Week in AgriBusiness” is produced by OMAX, a limited liability company owned 

and operated by Samuelson and Armstrong, for television.  OMAX uses Mindsight 

studios for their production and the show is distributed by RFD-TV.  “This Week in 

AgriBusiness” is separate and distinct from WGN Radio and there is no connection to 

TEC or any other of its corporate affiliates.   

Additionally, there is no evidence to suggest that TEC or WGN Radio facilitated 

the institution of the “This Week in AgriBusiness” television show.  At the time the first 

episode of “This Week in AgriBusiness” aired neither TEC nor WGN Radio had 

anything to do with producing the show.  (N.T. p. 146-147, 176, 208-209, 235, 278).  

“This Week in AgriBusiness” does not air on any Tribune stations and Samuelson and 

Armstrong do not mention their show while on air at WGN Radio. (N.T. 235).    

Moreover, WGN Radio receives no benefit from “This Week in AgriBusiness”.  There is 

no cross promotion (N.T. p. 206, 235) and WGN Radio does not receive any money or 

revenue from “This Week in AgriBusiness” (N.T. p. 175, 176, 235).  Based on the 

foregoing, Samuelson and Armstrong’s hosting, producing and broadcasting “This Week 

in AgriBusiness” is outside the scope of their employment with WGN Radio. 



 14

This conclusion is consistent with the longstanding custom in the broadcasting 

industry of permitting broadcasters to engage in multiple communication platforms.  

Langmyer, the vice president and general manager of WGN Radio, testified that 

Samuelson and Armstrong would be free to work for a television station since radio and 

TV do not compete.4  (N.T. p. 173).     

Indeed, Samuelson and Armstrong have a long history of working in other media 

communications to supplement their WGN Radio salaries.  For instance, Samuelson and 

Armstrong hosted U.S. Farm Report not only while it was owned by TEC but also for 

several months following the sale to Farm Journal.  Samuelson is sought as a speaker, 

writes a column for newspapers in the Central Midwest, consults with people in 

communications, and serves on several boards.  All of these activities are outside his 

radio broadcasting role at WGN Radio and he is not compensated by WGN Radio for 

them. (N.T. p. 212-213).   This custom and practice demonstrates a separation of the 

communication industries of radio and television.   

Since Samuelson and Armstrong’s broadcasting “This Week in AgriBusiness” is 

outside the scope of their employment with WGN Radio, TEC lacks the “common 

control” necessary to direct or cause the direction of “This Week in AgriBusiness”.5  

“This Week in AgriBusiness” is independent from WGN Radio.  Consequently, when 

Samuelson and Armstrong host and broadcast “This Week in AgriBusiness”, they are not 

under the common control of TEC or WGN Radio and,  
                                                 
4 Langmyer also testified that other radio broadcasters employed by WGN Radio worked at television 
stations such as Fox and NBC Universal WMEQ-TV in Chicago and that WGN Radio does not complain 
or attempt to stop such activity.  (N.T. p. 174).   
 
5 A company exercises control of employees if it has the power to hire or fire them or otherwise set 
conditions on their employment.  See Internat’l Assoc. of Firefighters v. Commw., 504 A.2d 422 (Pa. 
Commw. 1986).  Absent from the record is any evidence that TEC or WGN Radio maintains common 
control over “This Week in AgriBusiness”, such as the power to hire, fire, contract or edit. 



 15

therefore, are not Affiliates for purposes of the covenant not to compete.6 Thus, TEC 

cannot be held accountable for Samuelson and Armstrong hosting and producing “This 

Week in AgriBusiness”, and as a consequence, has not violated the covenant not to 

compete. 

Parenthetically, the court suggests that it would be unreasonable and contrary to 

public policy to find that the covenant not to compete extends to Samuelson and 

Armstrong’s outside work.  Restrictive covenants are not favored in Pennsylvania and 

have been historically viewed as trade restraints that can prevent employees from earning 

a living. See Jacobson & Co. v. Int'l Env't Corp., 235 A.2d 612 (Pa. 1967).  The court 

recognizes that a covenant not to compete which is ancillary to a contract for the sale of a 

business is subject to a less rigorous reasonableness examination then that ancillary to an 

employment contract.  See Scobell, Inc. v. Schade, 688 A.2d 715, 718 (Pa. Super. 1997).  

However, finding that TEC violated the covenant not to compete when Samuelson and 

Armstrong entered into a private business venture outside the scope of their employment 

and outside TEC’s common control would place an unreasonable restriction upon 

Samuelson and Armstrong’s freedom with no resulting benefit.  It would also place an 

unreasonable burden upon TEC to monitor the outside activities of its employees.  Absent 

an explicit provision, the court is reluctant to find a violation of the covenant not to 

compete.  Any other interpretation would bargain away the private rights of Samuelson 

and Armstrong to perform any work outside the scope of their employment with WGN 

                                                 
6 Farm Journal notes and relies upon WGN Radio’s payment of travel expenses for industry conferences 
during which Samuelson and Armstrong allegedly gathered substantial content for their television show, at 
WGN Radio’s expense, and print advertisements consisting of websites and press releases which advertise 
Samuelson and Armstrong affiliation with WGN Radio and RFD TV, as evidence of common control.  
This evidence is inconclusive since it fails to demonstrate TEC’s ability to direct or cause direction of 
OMAX or “This Week in Agribusiness”.  Any benefit Samuelson and Armstrong receive from these 
institutions are merely collateral to their employment with WGN Radio. 



 16

Radio, notwithstanding the acknowledged custom in the industry that performers 

typically work in both mediums.    

Further in this regard, the court finds that greater injury will occur if this 

injunction were granted. If Samuelson and Armstrong were forced to stop broadcasting 

“This Week in AgiBusiness”, they would suffer significant economic harm. OMAX 

entered into contracts with Mindsight and RFD-TV, respectively, to produce and 

broadcast the show. Further, OMAX employs three individuals to assist in the production 

of the show.  If the show were cancelled, OMAX would remain obligated for the term of 

the contracts,7 and the three production individuals would be terminated. Moreover, 

Samuelson would remain obligated to satisfy the $100,000 home equity loan he borrowed 

for start up money for OMAX.  In summary, the court believes that greater harm would 

result if the injunction were granted. 

Accordingly, the Motion for Injunctive Relief should be denied. 

              CONCLUSIONS OF LAW 

1. Farm Journal has not demonstrated that it has a clear right to relief. 

2. WGN Radio does not have common control over Samuelson and Armstrong’s 

producing, hosting and broadcasting, “This Week in AgriBusiness” on a non-

related television station.   

3. Samuelson and Armstrong’s work in “This Week in AgriBusiness” is outside the 

scope of their employment with WGN Radio. 

4. Samuelson and Armstrong are not Affiliates of TEC for purposes of the covenant 

not to compete when broadcasting “This Week in Agribusiness”.   

                                                 
7 The obligation to Mindsight is $6,800. per month and the obligation to RFD-TV IS $2,500. per week. 
(N.T. p. 229). 



 17

5. TEC has not violated the covenant not to compete and the Motion for Injunctive 

Relief should be denied. 

 The court will enter a contemporaneous Order consistent with these Findings, 

Conclusion and Discussion. 

BY THE COURT, 

 

ALBERT W. SHEPPARD, JR., J. 

     


